Verkkokaupan yleiset ehdot

Taustaa

Seppälä Oy (jäljempänä Seppälä) kuuluu Stockmann konserniin, jonka emoyhtiö on Stockmann Oyj Abp (jäljempänä Stockmann).

Stockmann on Asiakkuusmarkkinointiliiton ASML ry:n (entinen Suomen Suoramarkkinointiliitto ry) perustajajäsen ja noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.

Seppälä on jo vuosien ajan tarjonnut asiakkailleen muotia Suomessa myymälöidensä kautta. Nyt asiakkailla on mahdollisuus tilata Seppälän tuotteita myös verkkokaupasta, Seppälä Shop Onlinesta osoitteessa www.seppala.fi.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan asiakkaan tilatessa tuotteita Seppälä Shop Onlinesta verkkokaupan sivulla seppala.fi. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt yleiset sopimusehdot. Näillä ehdoilla ei heikennetä sinulle Suomen lain mukaan kuuluvia oikeuksia.

Seppälällä on oikeus keskeyttää verkkokauppa tarvittaessa esimerkiksi huoltotoimenpiteiden suorittamiseksi.

Seppälä pidättää itsellään oikeuden perustellusta syystä muuttaa näitä sopimusehtoja ilmoittamalla asiasta sähköpostilla, kirjallisesti tai verkkokaupan välityksellä sinulle. Tilaukseen sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja, joihin sinun tulee tutustua ennen tilausta.

Kaikki verkkokauppamme sivuilla esitetyt tekstit ja kuvat ovat Seppälän omaisuutta. Tekijänoikeuksilla suojatun kuva- ja tekstimateriaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat euromääräisiä (EUR) ja sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron, joka on tällä hetkellä 23 %. Hinnat eivät sisällä käsittely- eivätkä lähetyskuluja. Tilaushetkellä ilmoittamamme hinnat ovat voimassa asiakkaan koko ostoprosessin ajan.

Seppälä pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvän hintavirheen ollessa kyseessä. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan verkkokaupassa sitä, että tuotteen hinta poikkeaa selvästi ja merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta (esimerkkinä jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai tuotteella ei ole hintaa ollenkaan). Tällaisessa tapauksessa virheellinen hinta poikkeaa niin selvästi oikeasta hinnasta, että sinun katsotaan ymmärtävän hintatiedon olevan virheellinen.

Sopimuksen sitovuus

Osapuolia sitova sopimus syntyy, kun Seppälä on lähettänyt erillisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen (Tilausvahvistus). Vahvistus tehdään heti kun Seppälä on vastaanottanut tilauksen ja maksaminen on suoritettu onnistuneesti. Perjantaina, pyhän aattona tai pyhänä tehty tilaus pyritään vahvistamaan viimeistään seuraavana arkipäivänä klo 18.00 mennessä. Tilaus voidaan vahvistaa vain, jos Seppälä pystyy todentamaan asiakkaan kotiosoitteen.

Seppälällä on oikeus yksittäisissä tapauksissa hylätä tilauksesi. Seppälä ei takaa verkkokaupan tuotteiden saatavuutta kaikissa tilanteissa. Kaikki asiakastunnuksillasi tehdyt ostokset katsotaan sinun ostoksiksi. Tämän vuoksi on tärkeää, että säilytät asiakastunnuksia huolellisesti siten, etteivät ne joudu ulkopuolisten tietoon.

Toimitusaika ja toimituksesta ilmoittaminen

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on tavallisesti noin 3-7 arkipäivää siitä, kun Seppälä on lähettänyt tilausvahvistuksen. Toimitusaika on arvio. Toimitusaika on sama riippumatta siitä, noudetaanko tuote Seppälä -myymälästä vai toimitetaanko se noudettavaksi matkahuollon toimipisteestä. Toimituksen myöhästyessä merkittävästi sinulla on oikeus purkaa kauppa. Seppälä ei vastaa mahdollisista vahingoista, jotka ovat aiheutuneet arvioidun toimitusajan ylittämisestä. Juhlapyhien aikaan (esim. jouluaika) voivat toimitusajat olla hieman pidempiä.

Seppälä vastaanottaa ja toimittaa tilaukset siinä järjestyksessä kuin ne saapuvat Seppälälle.

Sinun tulee ilmoittaa tilauksen yhteydessä, haluatko noutaa paketin Seppälän myymälästä, toimituksen matkahuollon toimipisteeseen vai toimituksen kotiosoitteeseen. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, sinulle lähetetään tästä ilmoitus. Ilmoitus lähetetään sähköpostiisi tai mikäli olet antanut matkapuhelinnumerosi, tekstiviestillä. Jos olet ilmoittanut noutavasi tilauksen Seppälän myymälästä, tilaus tulee noutaa henkilökohtaisesti. Mukana on oltava tilausnumero sekä voimassaoleva henkilöllisyystodistus. Tilaus on noudettava 14 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta.

Jos olet ilmoittanut noutavasi tilauksen matkahuollon toimipisteestä, tilausta noudettaessa mukana on oltava voimassaoleva henkilöllisyystodistus sekä matkahuollon saapumisilmoitus tai paketin lähetystunnus. Tilaus on noudettava 14 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta.

Toimitus

Toimitustapa ja lähetyskulut

Suomessa asuvana voit valita toimitustavaksi:

  • Nouto Seppälän myymälästä
  • Voit valita tilauksesi toimitettavaksi Seppälän Keskuskadun myymälään
  • Nouto matkahuollon toimipisteestä
  • Matkahuollon kotiinkuljetus

Voit valita tilauksesi toimitettavaksi ilmoittamasi osoitteen mukaiseen matkahuollon toimipisteeseen. Paketin toimituskulut matkahuollon kautta ovat 4,90€ riippumatta tilattujen tuotteiden määrästä. Toimituskulut Matkahuollon kotiinkuljetuksella maksaa 9,90€.

Mikäli toimitustavaksi on valittu nouto matkahuollon toimipisteestä, voit seurata lähetyksen etenemistä matkahuollon Internet-sivuilla kohdassa lähetysten seuranta. Lähetyksen seuranta on matkahuollon tarjoama palvelu, johon saattaa liittyä matkahuollon asettamia rajoituksia.
Tuotteet toimitetaan yhtenä lähetyksenä

Seppälä ei voi taata tuotteiden saatavuutta kaikissa olosuhteissa. Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei poikkeuksellisesti ole saatavilla, Seppälä ilmoittaa tästä sinulle ja toimittaa vain ne tuotteet, jotka ovat saatavilla. Seppälä hyvittää toimittamatta jääneet maksamasi tuotteet.

Seppälä ei lähetä jälkitoimituksia.

Maksaminen

Voit valita maksutavaksi verkkopankin tai luottokortin, maksutavoista ei aiheudu lisäkustannuksia.

Verkkopankki

Ostoksesi voit maksaa Nordean, Aktian, Handelsbankin, Osuuspankin tai Danske Bankin verkkopankkitunnuksilla. Valitessasi maksutavaksi verkkopankin ohjaudut automaattisesti valitsemasi pankin verkkopankin aloitussivulle. Sisäänkirjautuminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla kuten normaalisti verkkopankissa. Maksu pankkitililtäsi tapahtuu, kun vahvistat maksutapahtuman.

Luottokortti

Ostokset voit maksaa MasterCard- tai Visa-luottokortilla. Maksaaksesi luottokortilla sinun tulee ilmoittaa henkilötunnuksesi, luottokortin numero ja turvakoodi sekä kortin voimassaoloaika. Maksaessasi luottokortilla verkkokaupassa käytämme Verified by Visa ja MasterCard SecureCode –todentamisjärjestelmiä varmistaaksemme maksutapahtumasi turvallisuuden. Turvallisuutesi takia emme myöskään tallenna maksukorttisi korttinumeroa missään vaiheessa. Näin kukaan ei pääse väärinkäyttämään tietojasi myöhemmin.

Vaihto ja palautus

Tilaamillasi tuotteilla on täysi vaihto- ja palautusoikeus 14 päivän ajan tuotteiden vastaanottamisesta.

Vaihto

Sinulla on oikeus vaihtaa tuote 14 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Vaihtaminen on toistaiseksi mahdollista ainoastaan Seppälän Suomessa sijaitsevien myymälöiden kautta. Sinulla tulee olla mukanasi paketin mukana seurannut lähetysluettelo/ kuitti ja palautuslomake. Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja vahingoittumattomia, ja alkuperäisten hintalappujen sekä etikettien tulee olla yhä kiinni tuotteissa.

Alushousuissa ja uima-asuissa tulee suojateippien olla paikallaan.

Palautus Seppälä -myymälään Suomessa

Kätevin tapa palauttaa tuote on kääntyä jonkin Seppälä-myymälän puoleen Suomessa. Sinulla tulee tuotetta myymälään palauttaessaan olla mukanaan paketin mukana seurannut lähetysluettelo/ kuitti ja palautuslomake. Rahat palautetaan sinulle heti myymälässä. Lue lisää kohdasta Ehdot
Palautus matkahuollon kautta Seppälä Shop Onlinelle

Voit palauttaa tuotteet myös postitse Seppälä Shop Onlinelle. Tuotteiden palauttaminen ei aiheuta sinulle kustannuksia. Sinun tulee noudattaa palautuslomakkeella esitettyjä palautusohjeita. Seppälä ei lunasta postiennakolla tehtyjä palautuksia.

Toimi näin:

Merkitse lomakkeeseen palautettavan tuotteen määrä ja syykoodi.
Voit palauttaa tuotteen samassa paketissa, jossa se saapui.
Muista laittaa mukaan täytetty palautuslomake.
Jos maksoit verkkopankkitunnuksilla, täytä tilinumerosi, jolle rahat palautetaan. Luottokorttiostokset hyvitetään suoraan luottokortillesi.
Toimita paketti lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen ja ilmoita, että kyseessä on Seppälän verkkokauppapalautus.

Erillinen paperi/ sama sisältö kuin Shop Onlinen sivuilta printattuna:

Vaihto- ja palautusohjeet

Meille on erittäin tärkeää, että olet tyytyväinen verkkokaupassa tekemiisi ostoksiin. Sinulla on 14 päivää aikaa päättää haluatko pitää tilaamasi tuotteet. Mikäli tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen ja saat rahasi takaisin. Palauttaessasi tuotteen toimi seuraavien ohjeiden mukaisesti:

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön sekä hinta- ja mahdollisten muiden lappujen olla paikoillaan. Muistathan palauttaa tuotteen kaikki osat, esim. pyjamasta sekä ylä- että alaosan.

Nopein tapa hoitaa palautus on viedä tuote lähimpään Seppälän Suomen myymälään (muista lähetysluettelo ja palautuslomake), jossa palautettava tuote tarkastetaan ja maksamasi summa hyvitetään pankkikortillesi tai mikäli käytit ostokseen luottokorttia, hyvitetään summa luottokortillesi.

Halutessasi voit palauttaa tuotteen mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen (muista palautuslomake). Käytä palautukseen mieluiten samaa pakettia, jossa tuote sinulle toimitettiin. Matkahuollossa pakettisi päälle tulostetaan palautustarra. Muista säilyttää palautuksesta saamasi kuitti. Palautus on sinulle maksuton.

Mikäli maksoit ostoksesi verkkomaksuna ja palautat tuotteen Matkahuollon kautta, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä välttämätöntä, jotta voimme palauttaa rahat pankkitilillesi.

Mikäli maksoit ostoksesi luottokortilla, hyvitämme palautussumman suoraan luottokortillesi.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, palauta tuote ohjeiden mukaisesti.

Tuotteen vaihtaminen toiseen tuotteeseen ei Seppälä Shop Onlinessa ole toistaiseksi mahdollista vaan pyydämme sinua ystävällisesti tekemään uuden tilauksen.

Jos haluat palauttaa kaikki tilaamasi tuotteet, hyvitämme sinulle myös maksamasi toimituskulut mutta mikäli palautat vain osan tuotteista, saat takaisin vain palautettavista tuotteista maksamasi summan.

Asiakaspalvelumme vastaa mielellään, jos sinulla on lisää kysyttävää!

Tuotereklamaatiot

Seppälä vastaa siitä, että jokainen lähetys tarkistetaan huolellisesti ennen kuin se lähetetään asiakkaalle. Jos siitä huolimatta saat virheellisen tai väärän tuotteen, reklamoithan havaitsemastasi virheestä i viipymättä.

Kätevin tapa reklamoida on kääntyä jonkin Seppälän myymälän puoleen Suomessa. Reklamaatio voidaan tehdä myös lähettämällä virheellinen tuote takaisin Seppäläille käyttämällä paketin mukana tulevaa palautuslomaketta. Reklamoidessasi virheellisestä tuotteesta sinun tulee kertoa syy reklamaatiolle. Mikäli haluat purkaa kaupan, palautetaan maksu 30 päivän kuluessa siitä, kun Seppälä on vastaanottanut virheellisen tuotteen.

Kuluttajansuoja

Seppälä noudattaa kaikessa toiminnassaan kuluttajaviranomaisten suosituksia.

Ylivoimainen este

Seppälä ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Seppälällä että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Tietosuoja ja turvallisuus

Maksaessasi luottokortilla Seppälän verkkokaupassa käytämme Verified by Visa ja MasterCard SecureCode – todentamisjärjestelmiä varmistaaksemme maksutapahtumasi turvallisuuden. Turvallisuutesi takia emme myöskään tallenna maksukorttisi korttinumeroa missään vaiheessa. Näin kukaan ei pääse väärinkäyttämään tietojasi myöhemmin.

Asiakkaan suojelemiseksi Seppälä pidättää oikeuden tarkistaa korttimaksun yhteydessä asiakkaan henkilöllisyyden, kortin voimassaolon, luottovaran riittävyyden kyseessä olevaan ostokseen sekä asiakkaan osoitetiedot. Maksutapoja tai turvallisuutta koskevissa kysymyksissä asiakas voi ottaa yhteyttä Seppälän asiakaspalveluun asiakaspalvelu@seppala.fi

Tietosuoja

Seppälä vastaa henkilötiedoista, jotka asiakas Seppälälle ilmoittaa tai jotka Seppälä saa haltuunsa asiakkaan tilauksen yhteydessä. Seppälä huolehtii asiakastietojen asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Tietoja käytetään toimitussopimuksen solmimisessa ja toteuttamisessa, Seppälän organisoimissa suunnatuissa markkinointitoimenpiteissä, maksujen perinnässä ja muissa asiakassuhteen hoitamiseen liittyvissä tilanteissa. Seppälän keräämiä tietoja käytetään ainoastaan konsernin sisällä eikä Seppälä luovuta tietoja kolmansille osapuolille. Asiakas voi tarkistaa Seppälän hallussa olevat asiakastiedot ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun osoitteeseen asiakaspalvelu@seppala.fi

Lisätietoa Seppälän keräämistä ja tallentamista asiakastiedoista löytyy tietosuojaselosteesta.

Cookies

Käytämme palvelussamme evästeitä (cookies). Verkkokaupoissa ja muissa verkkopalveluissa yleisesti käytetyt evästeet ovat pieniä tunnistetiedostoja, jotka siirtyvät palvelimelta vierailijan tietokoneeseen istunnon aikana. Käytämme evästeitä mahdollistaaksemme vierailijan siirtymisen sivuillamme palvelusta toiseen istunnon aikana. Evästeiden käyttö ei näy vierailijalle istunnon aikana eikä rasita vierailijan tietokonetta.

Ikäraja

Asioidakseen verkkokaupassa asiakkaan on oltava vähintään 15-vuotias. Alaikäisten ostoksille edellytetään huoltajan suostumus. Alaikäinen voi maksaa vain verkkopankin kautta, luotto-ostojen ikäraja on 18 vuotta.

Tilaukset Suomen ulkopuolelle

Toistaiseksi tilauksia toimitetaan ainoastaan manner- Suomessa sijaitseviin osoitteisiin.