Myyrmannin uuden Seppälä-myymälän avaus

artikkelikuva2

Vantaan Myyrmanniin avattiin uusi Seppälä-myymälä. Avajaisia juhlittiin keskiviikkona 2.3.


Pääsin seuraamaan, miten uusi Seppälä-myymälä syntyy! On hienoa, että pystyimme avaamaan uudelleen myymälän Myyrmäkeen, sillä avajaispäivänä saadusta asiakaspalautteesta päätellen, Seppälää olikin  kaipailtu kauppakeskukseen. Liiketilamme sijaitsevat Myyrmannin toisessa kerroksessa ja myymälätilaa on noin 400 neliömetriä. En ole aiemmin ollut rakentamassa isoa myymälää, joten oli mielenkiintoista nähdä, mitä kaikkea myymälän avaus vaatii.

Seppälällä on tällä hetkellä käytössään eri myymäläkonsepteja, ja Myyrmannin myymälä rakennettiin tuoreimman, vuoden 2016 myymäläkonseptin mukaisesti. Uusi konsepti on mielestäni todella tyylikäs ja hurmaa valoisuudellaan ja raikkaudellaan. Tässä blogitekstissä kerron hieman myymälän avaamisen eri vaiheista.


Tavaroiden purkaminen ja hälyttäminen

Kun saavuin myymälään, liiketila oli lähes tyhjillään lukuunottamatta lattialla levällään olevia laatikoita ja muutamilla rekeillä roikkuvia vaatteita. Tähänkin vaiheeseen pääsemiseen oli vienyt aikaa: tilojen siivousta, tavaroiden tuontia varastolta liiketiloihin ja niin edelleen. Ensimmäinen tehtäväni oli tuotteiden purkaminen ja hälyttäminen.  Iso työ, kun kaikki uuden myymälän tuotteet käydään läpi – usean viikon kuorma!

Tyhjä Myymälä

Myymäläsuunnittelu

Tuotteiden esillepanosta on annettu kirjallinen suuntaa antava pohjapiirros, josta katsotaan kalusteiden eli esimerkiksi hyllyjen ja nukkien paikat. Esillepanoa tarkastetaan vielä paikan päällä siten, että se sopii juuri kyseiseen myymälään.  Esillepanossa on huomioitava useita eri asioita kuten valaistus, nukkien stailaus, näyteikkunat ja osastojen sijoitus myymälään siten, että asiakkaalle tarjotaan mahdollisimman miellyttävä ja toimiva ostokokemus. Asiakas näkee myymälän kokonaisuutena, joten on tärkeää, että myymälän esillepano on selkeä ja visuaalinen ilme on yhtenäinen. Myymälän tulisi olla mahdollismman houkutteleva ja kutsuva.

Osastojen esillepanot ja näyteikkunat rakennetaan visualistien vinkkikuvaohjeistuksen perusteella. Ikkunoissa käytetään usein yhtenäistä kampanjamateriaaleja ja myymälän nuket puetaan siten, että ne tukevat ikkunoissa näkyvää visuaalista ilmettä. Näin ollen eri visuaaliset elementit täydentävät toisiaan ja yhdessä ne luovat kampanjaa tukevan kokonaisuuden.

Myyrmäen myymälän visuaalista ilmettä oli toteuttamassa useampi visualisti, ja oli mielenkiintoista päästä sivusta tarkkailemaan esillepanoprosessia. Kaikki tuotteet, jotka sitä vaativat, höyrytetään ennen esillepanoa, jotta vaatteen parhaat puolet pääsevät esiin.

Esillepano

Melkein valmista…

Myymälä valmistuu askel askeleelta: valokyltti on nostettu oven ylle, tuotteet ovat esillä ja ikkunat sekä nuket ovat valmiit. Myymälä näyttää täysin erilaiselta, kun valaistus on kunnossa ja tuotteet ovat omilla paikoillaan.


Myymäläympäristö

Tuotteet esillä

Tuotteiden sijoittelussa pyritään huomiomaan värien yhteen sopivuuden lisäksi tyyli. Toisin sanoen tyyliltään saman henkiset vaatteet laitetaan lähekkäin toisiaan.


myymälä

Myymälä valmiina asiakkaita varten

Tadaa! Myymälä on valmis asiakkaita varten. Muutoksia tehtiin vielä edellisenä iltana ja avajaispäivän aamuna, mutta se kannatti, koska myymälän ulkoasu sai paljon kehuja. Myymälä ihastutti erityisesti valoisuudellaan ja tyylikkyydellään. Myyrmäen Seppälän ihanan myymäläpäällikön ja henkilökunnankin mielestä myymälä on tyylikäs ja valoisa! Seppälä on saanut erittäin hyvän vastaanoton kauppakeskuksessa.

Lopputilanne yksityiskohdat

Avajaiset sujuivat mukavissa merkeissä; asiakkaat olivatkin jo kaivanneet Seppälää Myyrmäkeen. Seppälä juhlistaa uuden myymälän avausta aina avajaistarjouksilla. Myymälän lisäksi positiivista palautetta keräsi etenkin naisten mallisto.

Myymäläpäällikkö Sanna Hellanmaa lähettää kiitoksia kaikille ihanille asiakkaille sekä kaikille myymälän rakennukseen osallistuneille!

Lämpimät onnitellut vielä Myyrmannin Seppälän henkilökunnalle uuden myymälän johdosta!