Aina pitää mennä eteenpäin.
Jos pysyy paikallaan, taantuu.

- Edvard Seppälä (1905 - 1958)


Seppälä logo

Seppälä on aina kulkenut itsepäisesti omaa polkuansa. Seppälä-logoakin on muutettu vahvasti ajan kuvan mukaan. Esimerkiksi 80-luvun lopulla logoon yhdistettiin suurkaupungin siluetti sekä kaupunkinimet "Helsinki - New York - Berlin" kuvaamaan kansainvälistä Seppälää. Vaikka Saksan ja varsinkin Yhdysvaltojen markkinoilta palattiin nopeasti kotimaahan, kuvastaa logo parhaimmillaan Seppälän rohkeutta luottaa itseensä.

Seppälän mainonta

Seppälä on ollut rohkeasti oma itsensä myös mainonnassaan. Jo 1930-luvulla Seppälä mainosti poikkeuksellisen paljon verrattuna aikalaisiinsa.

Seppälän omintakeinen ja tunnistettava mainonta kehittyi varsinkin 70-luvulla, kun Kurt Linderoos ryhtyi Seppälän mainosmieheksi. Kurtin "Minä ja Rolls. Arvokkaasti. Laadukkaasti. Rolls ja puku. Seppälältä tietenkin. Paitsi Rolls. Puvun hinta? Yllätys. Vain 188;-" lehtimainos kuvastaa erinomaisesti Seppälän taitoa mainostaa tuotteitansa uudella, raikkaalla ja hauskalla tavalla.


Päämediana käytettiin lehtimainontaa 1980-luvulle saakka, jolloin käyttöön otettiin myös TV-mainonta. Ja kukapa ei muistaisi Seppälän 80- ja 90-luvun postimyyntikuvastoja ja Smash-lehtiä, jotka toimivat jokaisen muotitietoisen nuoren suomalaisen inspiraation lähteenä.


Seppälän mallit

Vuonna 2006 Seppälä lanseerasi Oman Elämänsä Supermalli -konseptin, jossa Seppälän omia asiakkaita käytettiin malleina. Konseptin taustalla oli idea; jokaisen on mahdollista olla hyvännäköinen, nauttia muodista ja olla rohkeasti oma itsensä. Näin myös erottauduttiin huippumalleja mainonnassaan käyttävistä kansainvälisistä kilpailijoista.


  

KANSAINVÄLINEN SEPPÄLÄ

Vuonna 2013 Seppälän tavoitteena oli kansainvälinen laajentuminen osana Stockmann-konsernin muotiketjustrategiaa ja siksi myös brändiä haluttiin viedä kansainvälisemmäksi. Kampanjoiden kasvoina nähtiin muotimaailman tähtiä, kuten mm. kanadalainen huippumalli Coco Rocha.


#sopivismi

Syksyllä 2015 Seppälä keskittyi taas kotimarkkinaansa ja suomalaisiin asiakkaisiinsa. Uusi sopivampi Seppälä lanseerattiin ja ydinajatus #sopivismi nostettiin brändin johtotähdeksi.
Lue lisää #sopivismista.

Asiakkaat hehkuivat jälleen kauniina ja luonnollisina kampanjan malleina syksyn kuvissa.